De ontwikkeling van alle leerlingen en het onderwijs in de groepen worden door de Interne Begeleiding gevolgd en gecoördineerd. De interne leerlingenzorg valt onder de verantwoordelijkheid van de intern begeleider in samenwerking met de orthopedagoog.
In de groepsbesprekingen die vier keer per jaar plaatsvinden worden de resultaten besproken (begrijpend lezen, rekenen, sociaal emotionele ontwikkeling en spelling), waarbij nieuwe afspraken worden gemaakt voor de volgende periode. Deze informatie wordt door de groepsleerkrachten met de ouders gedeeld tijdens de oudercontactavond.
De leerkracht stemt waar nodighet leerprogramma weeraf op de groep. De kinderen die naast de begeleiding in de groep extra en/of speciale begeleiding buiten de groepnodig hebben, worden hier geselecteerd. De leerkracht informeert hierover uiteraard de ouders. Het is niet altijd mogelijkhulp
in de school te geven. Dan zal een verwijzing naar een externe deskundige volgen. Dit is afhankelijk van de hulpvraag van het kind. Extra ondersteuning kan alleen onder schooltijd plaatsvinden na toestemming van de school.
Begeleiding van leraren d.m.v. videobeelden is één van de begeleidingsmethodieken die de school hanteert om het onderwijs zo goed mogelijkaf te stemmen op de leerlingen. Aan de school is een IB verbonden, die korte video-opnames maakt in de klas en die vervolgens met de leraar nabespreekt. Evenals andere begeleidingsfunctionarissen hanteert de IB een beroepscode. Hij/zij gebruikt de gemaakte opnames niet voor andere doeleinden.